2012-04-13
 01:00:41

Lita på mig



Tillit är något som underskattas av många - Viktiga för några - Allt för få ♥

Jag har aldrig riktigt reflekterat över vad innebörden av orden "tillit", "förtroende" eller "att lita på" verkligen menas. Har nästan alltid tagit det lite för lätt och alldeles för ytligt. Den viktigaste och mest betydelsefulla "tilliten" är den som finns inom familjen. Familjen som bestod av s.k bröder och systrar, vänner till höger och vänster. Man gjorde ju allt för att vinna ett förtroende hos dessa medans sin riktiga familj hamnade mer och mer i skymundan. Jag vaknade ur dimman häromdagen, satt och funderade och började nysta i mina tankar. Jag har under lång tid varit bitter över hur jag tyckt min pappa, syster och övrig släkt reagerat och agerat när det gått åt helvete för min räkning. De har tagit avstånd, backat och inte alls velat varit delaktig i allt som skett runt mig. Jag förstod inte då, de var ju familj? Det gjorde att jag blev mer och mer förtvivlad och slöt mig närmre den "nya" familjen. Men sen en dag när jag stod där och började göra bättre val för mig själv så kom insikten. På min födelsedag för ca en vecka sedan kom min pappa, styvmor och lillasyster på besök, hem hit. Detta var första gången min pappa och styvmor besökt mig på hemma plan på över två år. Fick pengar i present, först kändes det inte speciellt, som att de inte brytt sig om att lägga en tanke på en riktig present men sedan skämdes jag över den tanken. Dom var ju här, dom gav mig sin närvaro, min syster som klippt banden med mig under en period var här, allt var HELT igen. Jag såg glädje i deras ögon istället för oro.

Jag kramade dom och njöt av känslan - jag tror jag börjar vinna tillbaka förtroendet till er som VERKLIGEN betyder ♥


emma

God morgon! :)

Nu är svaren uppe i frågestunden.



PUBLICERAT: 2012-04-16, 08:58:42 | URL: http://bommmen.blogg.se/
Isacs Mamma

Du?

Har du Iphone eller har du Android?

Kika gärna in här och ge din Åsikt:)



http://isacsmamma.blogg.se/2012/april/android-och-bloggse.html



och så klart önskar jag dig en fin dag!



PUBLICERAT: 2012-04-16, 11:02:00 | URL: http://isacsmamma.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!