2012-04-12
 00:31:01

Vänner på distans



Riktig Vänskap Är Den Sorten Som Inte Alltid Syns -  ♥

Genom bloggen har jag många gånger kunnat lätta på mitt hjärta och verkligen vräka ur mig av allt det som gör ont. Det har varit min tillflykt i det tysta lidande jag många gånger känt men inte alltid kunnat prata högt om. När jag sedan märkte av mina läsare, kände era värmande kommentarer så lyfte det mig otroligt mycket ska ni veta. Många kommir in på bloggen av en slump och är allmänt nyfikna. Sedan finns det pärlor som läst bloggen under lång tid och följer mitt liv och stöttar. Jag hittade just en sådan pärla genom bloggen och hon heter Linda.
Det började med kommentarerna på bloggen som sedan blev långa mail.

Efter ett tag byggde du upp ett förtroende hos mig, jag hade verkligen någon som lyssnade på mig, som jag inte behövde förklara mig för, du lät mig bara vara jag och du lyssnar alltid lika tålamodigt när det händer saker runt mig. Det är så underligt hur skrivande kan föra samman människor och det känns så skönt när jag känner att du vet att du alltid har mig att vända dig till när du känner dig låg och behöver bli gladare.
Vänskap på distans är en sorts vänskap som antingen växer sig stark som berget eller rinner ut i sanden.
I början när vi pratade i telefon ringde jag alltid från skyddat nummer, behövde aldrig säga mitt riktiga namn och du ställde aldrig några frågor och det byggde upp en speciell vänskap gumman.

Sen har jag min vän Alexander som inte heller bor i samma stad som mig. En vän som jag aldrig någonsin kommer kunna ersätta med tusen andra på denna jord. Du har varit en klippa åt mig i så många år, på distans och har ändå kunnat hjälpa mig genom hur många svåra motgångar, förluster, personliga katastrofer somhelst. Det är inte alltid jag kanske sagt hur mycket du betyder för mig, men utan dig inget mig min vän ♥

Min motivation till skrivandet är just det att jag får kontakt med människor som också går igenom svårigheter och som jag en dag kanske med bara ett litet ord kan glädja, ge hopp eller en liten gnutta ork till.

Vänner på distans kan göra så mycket mer än man tror ♥


emma

usch va jobbigt :/ hur märkte du att du hade de? vad hade du för symtom?



PUBLICERAT: 2012-04-12, 09:59:18 | URL: http://bommmen.blogg.se/
Jessica

Vill du tjäna pengar på din blogg? Jag har skrivit om två bra hemsidor att tjäna pengar på!

Jag har tjänat ca 2000 kronor på väldigt kort tid, och har knappt några läsare, några frågor? Ja. Då är det bara att fråga.



PUBLICERAT: 2012-04-17, 17:38:47 | URL: http://jjessicalindberg.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!