2013-02-25
 15:12:22

Lita aldrig på någon

 
♥ Behöver inte din hand för den här gången räddar jag mig själv ♥

Blickar ut från fönstret, det är vackert där med den blåa himlen tillsammans med den starkt, lysande solen. 
Kan det vara så att våren äntligen börjar närma sig, att värmen snart kommer för att tina upp alla frusna själar. Det har snart gått ett år sedan dokumentären i Tv3 och jag står fortfarande på benen. På ett år hinner väldigt mycket att hända. Jag var redo för en stor förändring inom mig själv men skulle jag verkligen våga mig ut på okänt vatten? Sen stannade jag upp för en sekund och tänkte att där jag befann mig just då var okänt, rentav farligt vatten. Som en ocean full med hungriga hajar som bara väntade på att jag skulle kantra från sidan av båten jag höll så hårt i. Det var bara att släppa taget, för vare sig du vill eller inte så kommer det alltid nya tider och man kan aldrig leva kvar i det förflutna, vilket jag är glad över. Så vad är nytt? Faktiskt allt om jag ska vara ärlig, men det har verkligen INTE varit lätt och jag får fortfarande mina droppar, mina knän skrapade, men det är bara att ställa sig upp och borsta av sig och fortsätta gå i en rikt´ning, FRAMÅT och se dig inte om. Jag har fortfarande spöken från förr som besöker mig med jämna mellanrum, satan med olika sorters frestelser. Men det är bara att fortsätta slåss och inte låta dem gräva naglarna djupare in i huden än de var från början. Hände faktiskt en jävligt idiotisk grej för bara någon vecka sedan. En utav mina bästa killkompisar från förr och jag hade börjat få upp kontakten igen och vi började umgås och tillslut vann han mitt förtroende såpass att jag bjöd hem han och hans tjej på filmkväll med min kille. Vi hade verkligen skit trevligt och har inte varit så glad på länge. Äntligen kändes det som om jag började bli lite hel. Men vad händer efter helgens slut? Jo, han och hans "tuffa" kompisar åker ner till min killes jobb, kan tillägga att han inte är med i gäng eller dylikt, och försöker att hota sig  till hans bil! Men det räckte inte där utan de hotade honom med vapen och hotade att ta hans liv också. Så självklart fick jag ringa upp dom och styra av hela skiten genom att ta upp gamla kontakter och vända på hela steken. Han trodde nog inte jag hade mina kontakter kvar. Fick reda på att han "min såkallade kompis" var outad ur ett gän PLUS bad standing...
 
Så läget blev visst lite svettigt för honom och hans vänner. Skrattar jag gott åt. Det kan de allt ha för att valsa in i mitt liv igen och försöka rasera allt jag byggt upp.
 
Så den som försöker kan ju allt testa mig. Aldrig varit och kommer aldrig vara rädd för er.
Finns bara ett ord för er, fega jävla råttor. Jag skrattar dig rätt i ansiktet för du tappade masken rätt fort!!
 
KrisS
 


Jessica

Välkommen tillbaka :) till bloggen.

Svar: Tack så jätte mycket :)
Kriss



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!