2010-12-30
 19:11:58

Att Leva På En Lina





Jag hade äntligen hittat min nya kärlek. Kokainet. Och med droger kommer kontakter som man verkligen borde backa för, men inte jag. Att precis ha fyllt arton år och nattklubbarna öppnade upp sig för mig blev en helomvändning i mitt liv. För mig var det inte en vanlig kväll ute med mina vänner. För mig var det jobb. Det skulle tjänas pengar, samtidigt som man skulle knyta kontakter med nytt folk. Ofta undrar jag vad som är fel på mig, om det är mitt utseende, min attityd eller enbart mitt sätt att vara som gör att tungt kriminellt belastade killar att får upp ögonen för mig. Jag sålde kokain på min favorit klubb i min hemstad, klubbägaren visste exakt vad som försegick men han blundade för det eftersom han själv gick med vinst på det.

Som tjej utnyttjade de äldre killarna mig som ansiktet utåt, jag var duktig på det jag gjorde eftersom jag såg så oskyldig ut och aldrig tidigare hade blivit dömd eller funnits med i register. Förutom socialtjänstens papper då. Men tillslut fick jag alldeles för mycket luft under fötterna och min mamma tyckte att jag borde komma ner på jorden de gånger vi träffades. Som tjej blev man tvungen att ta för sig för att inte andra skulle kunna trampa på en. Att själv vara kokain missbrukare, sälja droger och försörja min mamma och syster så gott jag kunde var inte lätt. Jag vet att min syster hade behövt mig mer hemma, för när inte jag var där fick min syster tackla min mors utbrott på egen hand. Om hon kom hem lite senare än hon skulle från skolan kunde mamma låsa ute henne och vägra svara i telefon. Då kom Maya oftast till mig, men då blev det liv för att mamma inte ville att hon skulle umgås med mig och mina vänner. Vid ett annat tillfälle hade de bråkat hemma och Maya ville åka hem till mig, mamma satte sig på en stol framför ytterdörren så hon inte hade en möjlighet att gå därifrån. Det slutade med att jag och 4-5 killkompisar fick åka upp och hämta henne ... Vilket resulterade i att mamma ringde socialjouren som fick plocka upp Maya hos mig och placera henne hos en jourfamilj ett par dagar. Det krossade mitt hjärta när hon åkte, och jag var så förbannad över att de inte kunde lämna henne kvar hos mig, någon trygghet kunde hon väl ändå få ha? Visst var jag väl inget praktexempel att lämna henne hos, men vi var kött och blod och jag gjorde allt för henne.

Jag sålde kokain åt ett gäng, eller en organiserad brottslighet om man hellre vill kalla det så. Jag kände mig speciell, de fick mig att känna mig som en prinsessa och de pratade som om deras munnar var gjorda av guld. Naiv, dum och godtrogen som man var gick man ju på allt snack.

När jag blev vräkt från min lägenhet blev jag tvungen att flytta hem till mamma och Maya igen och hon märkte rätt snabbt att det var något med mig som inte stämde. Mamma hade många gånger påpekat till socialtjänsten att hon trodde jag gick på droger men ingen trodde på henne.Jag kunde också spela det spelet. Hon undrade vartifrån jag fick mina pengar, vad jag skulle ut o festa 6 dagar i veckan för, varför jag knappt aldrig sov hemma etc. Vid ett tillfälle kom jag hem nerblodad efter en kväll på nattklubben som jag skyllde på näsblod, en annan gång blev jag knivskuren utanför nattklubben av en rival ... Hon tyckte att det var nog nu.

I nästa inlägg kommer jag skriva om hur drogen fick mig att gå under och mitt första destruktiva förhållande med en gängmedlem.

Kriss


Baloo

Hej Kriss. tack för modet du har att skriva om dig själv.

varför skriver jag till dig då ? -jo för att tacka att det finns fler som vågar ta sig ur skiten. jag är själv en före detta kriminell Narkoman, som har varit ren snart i 2år med ett helt nytt liv. ryste till när jag läste om din oro när killen din var borta i dagar utan att höra av sig . jag funkade precis lika dant kunde säga kommer snart men kom hem efter 3 till 8 dagar , var som om jag satt på mig en osynlighets luva , jag hajade inte riktigt oron som min dåvarande tjej försökte beskriva för mig men i dag så gör jag de. Om det skulle finnas nått jag kan göra så säg till... föresten gått nytt år ! !


Pia

Hittade hit via David Larssons blogg. Starkt av dig att skriva. Fortsätt skriv. Det uppskattas mycket och jag tror att du kan hjälpa riktigt många genom att berätta. Starkt Kriss!



många kramar till dig


Frida



Hej!

Även om du bara har skrivit 3 inlägg än så länge så väntar jag på att få läsa mer! Jag har också levt med en hel del du skriver om. Skriv mer! =)







Och ifall du vill in och kika på min skittråkiga blogg så har jag varit tvungen att sätta lösenord pga X förra tjej ;p Men lösenordet är iaf :fruda



Ha det så bra! :)



PUBLICERAT: 2011-01-01, 19:18:55 | URL: http://FridaLK.bloggplatsen.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!