2011-01-08
 17:45:25

Paragraf 12 Hem




Poliserna stod i hallen och vänade på mig medans jag tog på mig kläderna.
Ilskan bubblade inom mig som het lava, hur kunde min egen mor delge mig till polisen?
Jag var fortfarande utmattad från kvällen innan så jag sjönk ihop på sängen i tårar.
Poliserna gav mig ett ultimatum, antingen gick jag frivilligt med dom ner till bilen eller så skulle de bära ner mig, de hade inte tid för sånt här.
Sånt här? Jag var 18 år gammal, helt förstörd och skärrad. Borde de inte visa lite mer förståelse? Men jag klev ut i hallen, tittade inte ens på min mamma när jag tog på mig jackan och gick ner till parkeringen med dom. Här startade min helvetes resa.

Jag skulle placeras på ett paragraf 12 hem, under resans gång fick jag byta polisbil 6 gånger då de inte fick köra utanför deras kommuner. Det var en tröttsam resa och Adrian ringde min telefon under resans gång hela tiden, han försäkrade mig om att han skulle frita på min kommande LVU förhandling. Väl framme efter en tröttsam resa fick jag gå in genom en larmad dörr, bli kroppsvisiterad, ta av mig alla mina kläder och polisen lämnade över mina saker till personalen. Efter dusch under bevakning fick jag en mjukisdress att ta på mig sen fick jag sitta isolerad under en vecka. Detta tärde ännu hårdare på mig och mina avtändningar var inte att leka med. Tillslut kom dagen då jag fick komma ut på avdelningen till de andra. Det var bara tjejer som bodde där och det påminde lite om ett fängelse. Det var ett allrum, ett kök, gemensam dusch och en korrior till våra rum som mer liknade celler. Pansarglas och alla möblerna satt fastskruvade i varandra. Jag skrev mycket brev under den här tiden, men jag tog mig genom det tillslut.

Jag satt nästan 3 år på behandlingshem på 3 olika.

Förlorade de 3 bästa åren i min ungdom.

Men jag ser det såhär, hade jag inte hamnat där jag gjorde och hade inte min mamma kämpat för mitt liv så hade jag inte levt idag.


Frida



Jag har "bara" varit inlåst i 24timmar på beroende mottagningen efter en efterlysning men bara dom timmarna fick mig att vilja kräkas.



Förstår inte hur du har klarat av 3 år :/





What doesn't kill us.

Can only make us stronger! ♥



PUBLICERAT: 2011-01-08, 18:24:35 | URL: http://FridaLK.bloggplatsen.se
Baloo

Hej kriss Baloo här igen .. följer dig i ditt skrivande du inspirerar mig i mitt arbet jag har i dag väldigt mycket jag glömde ta med det i mitt mail som jag skrev sisst ja jobbar på kris kriminellas revange i samhället , försöker att jällpa ungdommar så mycket jag kan,, Men de du skrev nyss om paragraff hemmet absolut kan hålla med dig om att du förlora 3år av ditt liv med räddade dit liv oxå ! vet sj när jag har åkt in och ut från förvaringar.. men de jag oxå kan komma fram till som är ren fakta är faktist att hade det inte varit för dom pauserna i mitt liv så hade jag varit sten död ! .. tack ännu en gång Kriss ..


Anna

Hej, om jag inte tipsat dig än så: www.facebook.com/ageramedflera :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!